CO MI K SEBELÁSCE POMÁHÁ

14. october 2018 at 18:00 | F R A N |  SELFLOVE
V minulém článku z téhle rubriky už jsem psala o tom, že mít se rád je nejtěžší v horších dnech, a ne ve chvílích, kdy to člověku sluší. Mít se rád s mastnými vlasy, a i mezi lidmi, kteří vám dávají špatnou zpětnou vazbu, ve dnech, kdy nespolupracuje vaše pleť ani outfit a kdy máte pocit, že se nic nedaří. Za poslední rok jsem si našla věci, které mi ale pomáhají průběžně, ať už mám zrovna jakýkoliv den. Různé motivační citáty, rutiny a hlavně pohled na svět okolo, který mi hodně pomáhá se z toho věčného boje "být dost dobrá" nezbláznit. Tak jsem tu chtěla vypsat některé, které mě v tuhle chvíli napadají a díky kterým se cítím líp.


1) INSTAGRAMOVÉ ÚČTY
Instagram sám o sobě může mít na sebelásku dost negativní vliv a mě často hodně deptá. Kolikrát si uvědomím, že už čtvrt hodiny scrolluju perfektní feedy a srovnávám svůj život s těmi prezentovanými na sociálních sítích. Ale zároveň je na Instagramu i spousta účtů, které mi naopak i celkem pomohly. Dávají tam motivační texty, sdílejí příspěvky z Twitteru a když se člověk začte do komentářů, dočte se o hodně příbězích nebo prostě jen o lidech, se kterými má něco společného, a to mi většinou dost zlepší náladu. Mezi tyhle mé oblíbené pozitivní účty patří například @hi.ur.beautiful, samozřejmě @feminist a nebo Instagram norské herečky a feministky, která hrála Vilde ve SKAMu a která hodně podporuje selflove @ulrikkefalch.


2) BE YOUR OWN BEST FRIEND
O tomhle jsem se nedávno bavila s kamarádem a může to být samozřejmě problém, pokud si zrovna procházíte krizovým obdobím, kdy byste nejraději vyšplhali ze svého těla a ze své hlavy a nemuseli sami se sebou strávit už ani minutu. Ale pokud se sebou až takový problém nemáte a pokud máte se sebeláskou problémy spíš mezi ostatními lidmi, kteří vás soudí a kritizují a mezi kterými nemůžete být sami sebou, musíte se pokusit stát se svými nejlepšími kamarády. Já osobně nemám potřebu probírat většinu věcí s jinými lidmi, svým kamarádům důvěřuju jen do určitých mezí a je jen hodně, hodně málo lidí, mezi kterými se nemusím přetvařovat nebo pořád hlídat, co říkám. Takže je mi většinu času přirozeně nejlépe, když můžu být úplně sama. Musela jsem najít nějakou pozitivní energii sama v sobě, abych ji nemusela hledat u ostatních, musela jsem začít samu sebe mít ráda i jako člověka, se kterým trávím čas. A to čtyřiadvacet hodin denně. Pokud se budete shazovat a nadávat si a věčně se sami se sebou hádat, sotva vás bude bavit trávit čas o samotě, ale když se člověk začne snažit sám se sebou vycházet, může být pak kamarádem sám pro sebe. Nemusí potom tak zoufale spoléhat na ostatní a taky je pak jednodušší uvěřit, že by vás někdo mohl mít i rád a chtít s vámi trávit čas.

3) DĚLÁNÍ TOHO, NA CO MÁM ZROVNA CHUŤ
Problém je, když se pořád do něčeho nutíte. Vždycky, když jsem si zakazovala sladké nebo se nutila pravidelně cvičit, jakmile jsem vypadla z rytmu, šlo to se mnou z kopce. Například jsem si řekla, že budu obden posilovat, jenže pak jsem se vrátila utahaná v osm domů a musela to odložit a další den se mi nechtělo a pak jsem si hrozně nadávala. Nebo jsem se nutila do zdravého jídla a pak neodolala a spořádala tabulku čokolády najednou a měla na sebe po zbytek dne vztek. Sport i zdravé jídlo jsou důležité, ale když si toho člověk moc nařizuje, většinou to nevyjde. Já osobně prostě hlavně poslouchám svoje tělo. Zní to hloupě, ale když mám vážně velkou chuť na něco sladkého, tak si to prostě dám, protože to moje tělo zkrátka chce, stejně jako když se cítím psychicky unavená a potřebuju pohyb, prostě popadnu kolo a jedu se projet. Mám pak ze sebe dobrý pocit i bez toho, abych si něco nařizovala.

4) ANOTHER PERSONS´S BEAUTY ISN´T THE ABSENCE OF YOUR OWN
Nemůžete se pořád jenom srovnávat. Ostatní lidé vypadají jinak a často podle vás (někdy i podle ostatních) vypadají zkrátka líp. To, že je někdo jiný krásný, ale neznamená, že vy ne, i když třeba jinak a i když to třeba vidí míň lidí. Srovnávání se s ostatními mně osobně hrozně ubližovalo (a pořád ještě umí ublížit), takže se snažím to nedělat. Snažím se všechny okolo vnímat jako krásné, třeba i ty, o kterých bych si to na první pohled nepomyslela, a tak nějak mi ty malé detaily, které u ostatních nacházím pomáhají vidět i ty svoje.


5) KOMPLIMENTY
To tak trochu souvisí s tím, co už jsem nakousla. Jasně, komplimenty od ostatních jsou fajn, vždycky člověku udělá radost, když ho někdo za něco pochválí. Když mi spolužačka ve škole řekne, že mi to sluší nebo mi někdo pod fotku na Facebooku napíše, že jsem hezká, zlepší mi to den. Ale co mi pomáhá hodně, je říkat komplimenty ostatním. Snažím se za prvé lidem komentovat fotky, ale hlavně se snažím říkat jim to do očí - že jim to sluší, že jsou krásní nebo třeba jenom, že mají hezké boty. Párkrát jsem něco pochválila i úplně cizím lidem. Třeba mladší holce v autobuse jsem řekla, že je krásná a udělalo mi radost, když se na mě usmála a poděkovala. Tak nějak mi to zlepšilo děsný den. Je to sice v podstatě jen o vzhledu, ale i to udělá radost a cizinci sotva pochválíte charakter.

6) RUTINY, TO-DO LISTY, ČINNOST
A nakonec, pokud mi něco vážně hodně pomáhá, tak je to cítit se být "připravená". Vždycky jsem měla ráda rutinu, takže ráda usínám s tím, že jsem všechno udělala jako každý večer - sprcha, vyčištěná pleť, příprava do školy, oblečení na další den připravené křesle… Potřebuju vědět, že je všechno na svém místě a že jsem za ten den udělala všechno, co jsem mohla, ať už šlo o učení, odpočívání nebo "starání se sama o sebe". Víkendy mám nabité programem, učením, činnostmi a sportem, takže večer usínám klidně a nebojím se nadcházejícího týdne. Mám pak pocit, že věci dělám správně a to mi hodně pomáhá v tom, cítit se dobře ve své vlastní kůži.

 

Be the first one to judge this article.

Comments

1 Eva Eva | 21. october 2018 at 17:19 | React

Krásné. Skvělé myšlenky, skvělý článek.Díky.

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Reklama